نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
12120
-
الف
+

مشهورترین زوج های بازیگر ایرانی را بشناسید+تصاویر

در بین هنرمندان ایرانی، کم نیستند کسانی که شریک زندگی خود را از دنیای هنر انتخاب کرده و زندگی مشترک خود را اینگونه رقم زده‌اند.

در این گزارش با زوج های سینما و تلویزیون ایران که همراه یکدیگر مقابل کمره کارگردانان بسیاری رفته اند، آشنا می شویم.

به گزارش آی فیلم2، ازدواج هنرمندان با یکدیگر و تشکیل زوج هنری، در سراسر دنیا رواج دارد. در بین هنرمندان ایرانی هم کم نیستند کسانی که شریک زندگی خود را از دنیای هنر انتخاب کرده و زندگی مشترک خود را اینگونه رقم زده‌اند.

«گلاب آدینه» و «مهدی هاشمی»، «گوهر خیر اندیش» و «جمشید اسماعیل خانی»، «لیلا حاتمی» و «علی مصفا»، «رویا تیموریان» و «مسعود رایگان»، «شقایق دهقان» و «محراب قاسم خانی» و ... از این جمله اند.

از میان سریال هایی که تاکنون از کانال تلویزیونی آی فیلم2 نشر شده ،«همسایه ها»، «شیدایی»، «من یک مستاجرم»، «خانه ما» و «روزی روزگاری» از جمله سریال هایی هستند که در آن ها زوج های سینما و تلویزیون ایران نقش آفرینی کرده اند.

گوهر خیراندیش در اول سنبله سال 1333خورشیدی در شیراز متولد شد. او دارای مدرک لیسانس بازیگری و کارگردانی تیاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد.

همسرش جمشید اسماعیل خانی در سال 1329 خورشیدی در شهر داراب متولد شد. بازی در تیاتر را از سال 1349 تجربه کرد. آغاز بازی او در سینما از سال 1368 با فلم «زیر بام های شهر» به کارگردانی اصغر هاشمی بود.

شروع آشنایی این دو زوج سال 1349 خورشیدی بود که مرحوم اسماعیل خانی در موسسه ای زیر نظر گوهر خیر اندیش به عنوان کارگردان تیاتر حضور پیدا کرد تا بازیگری را برای کرکتر نمایش «عروس» نوشته «فریده فرجام» انتخاب کند.

بعد از اولین تیاتر، آشنایی این دو عمیق تر شد تا به ازدواج ختم گردید اما به دلیل این که بانو خیر اندیش محصل بود و نمی توانستند نکاح خود را به صورت قانونی ثبت کنند، هم زمان با فارغ شدن از صنف دوازده اولین اولادشان به نام امید به دنیا آمد و نام پدر و پسر یک جا در تذکره مادر ثبت گردید. 

حاصل ازدواج گوهر خیراندیش و جمشید اسماعیل خانی یک پسر و دو دختر به نام های امید، آزاده و آناهیتا بود.

گوهر خیراندیش با همسرش در شیراز به فعالیت تیاتر مصروف بود و همچنین در اداره فرهنگ و هنر شیراز وظیفه داشت.

او در سال 1357 در دانشگاه هنرهای زیبای تهران قبول شد و به همراه همسر و اولادهایش به تهران آمد. وی در کنار درس خواندن به فعالیت تیاتر پرداخت و همچنین کارشناس امور هنری اداره ارشاد تهران بود.

سر انجام جمشید اسماعیل خانی در ۱۸ حمل ۱۳۸۱ خورشیدی به دلیل سکته مغزی در سن ۵۲ سالگی درگذشت.

اما گوهر خیر اندیش تا هنوز با خاطرات همسرش در کنار اولادهایش زندگی می کند.

اما زوج های سینمایی ایران فقط به این دو نفر ختم نمی شود. در سریال «من یک مستاجرم»، «امیر جعفری» و همسرش «ریما رامین فر» ، زوج دوست داشتنی سینمای ایران نقش آفرینی کرده اند.

البته بازی این زوج فقط به یک سریال ختم نشده است و در تیاترها، سریال ها و فلم های زیادی با یکدیگر هم بازی شده اند.

امیر جعفری در دهمین روز از ماه سنبله سال 1353 خورشیدی در تهران متولد شد. او بازیگر سینما ، تیاتر و تلویزیون ایران است . جعفری مدرک تحصیلی لیسانس مدیریت دارد.

همسرش ریما رامین فر  متولد ۵ حمل  ۱۳۴۹ خورشیدی در تهران است . وی دارای مدرک ماستری کارگردانی تیاتر می‌باشد. رامین فر کار در تیاتر را در سال ۱۳۷۶ با نمایش «شب بخیر مادر» آغاز نمود و در سال ۱۳۷۹ با نقش آفرینی در فلم «نان و عشق و موتور ۱۰۰۰» پا به عرصه سینما نهاد.

آشنایی و ازدواج این دو هنرمند به واسطه تیاتر بوده است، رامین فر و جعفری در یک نمایش نقش دو جلاد را داشته اند و پیش از این تیاتر هر دوی آنان در کورس های مرحوم سمندریان همراه یکدیگر هم صنفی بودند. حدود 11 سال همراه یکدیگر همکار بودند تا بالاخره با هم ازدواج کردند و حاصل این ازدواج یک پسر به نام آیین است.

و اما «آرش مجیدی» و «میلیشیا مهدی نژاد» دیگر زوج جوان سینمای ایران هستند که در سریال «شیدایی» در کرکترهای یحیی و سارا  مقابل یکدیگر بازی کرده اند.

آرش مجیدی متولد آباده ولایت فارس در سال 1353 خورشیدی است. وی ماستری ادبیات نمایشی دارد. اولاد اول خانواده است و عاشق کوهنوردی است.

همسرش میلیشیا مهدی نژاد لیسانس روان شناسی عمومی دارد. سال 1376 خورشیدی در کانون سینماگران جوان زیرنظر خانم ها «امیرسلیمانی»، «تیرانداز» و آقای «فروزش» آموزش دیده است.

 طی دو ماه اول فعالیتش اولین کار به او پیشنهاد شد. اولین سریال او «توی خونه» بود که بسیار قدیمی است.

او در فلم سینمایی «ارتفاع پست» آقای حاتمی کیا و «خانه وحشت» آقای آب پرور نقش آفرینی کرده است . بعد از آن در ایران نبود تا اینکه سال 1383 خورشیدی همراه آرش مجیدی آشنا شد و ازدواج کردند .

مجیدی فعالیت هنری خود را از تیاتر آغاز کرد و در ولایت خود رتبه اول تیاتر را به دست آورد؛

مجیدی با سریال «رستگاران» در نقش یک پلیس مشهور شد و همچنین با نقش آفرینی در سریال زیر هشت ساخته «سیروس مقدم» نشان داد که از استعداد بالایی برخوردار است.

حاصل ازدواج این دو زوج جوان هنرمند، دختری به نام میشا است.

ف ا / ب م

نظر شما
ارسال نظر